Moral values from a post-modern perspective

Authors

  • Javier Elias Méndez Márquez Director del Instituto de Estudios Superiores de Investigación y Postgrado, IESIP. San Cristóbal, Táchira-Venezuela. Author

DOI:

https://doi.org/10.59654/rk4egc59

Keywords:

Moral values, training, postmodernity.

Abstract

The present work is about moral values, the process of formation in values, school and values, values ​​respect, work and responsibility. The resignification of the school and a reflection on the Venezuelan school and the formation of values. It is worth mentioning how the epochal matrix due to its variability due to social dynamism causes the school to suffer a resignification and also the issue of values ​​is permanently reviewed to keep it in mind in the formation of the person, with the family being of primary importance in everything the process of formation of values.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Javier Elias Méndez Márquez, Director del Instituto de Estudios Superiores de Investigación y Postgrado, IESIP. San Cristóbal, Táchira-Venezuela.

    Doctor en Ciencias de la Educación. Universidad Bicentenaria de Aragua. E-mail: jame601@hotmail.com

References

Camargo, R y Gaona, P (2002). Ética y educación: Aportes a la polémica sobre los valores. Cooperativa Editorial Magisterio.

Camps, J. (2006). Planificar la Formación con Calidad. Colección Gestión de Calidad.

Castillejo (2006). Guerra de ideas en España: Filosofía, Política y Educación. Editorial Siglo XXI.

CERPE (2007). El Ciclo Diversificado Industrial, la Educación en Venezuela. Centro de Reflexión y Planificación Educativa.

Clement (2008). Valores y la Sociedad Educacional. Editorial Sauso.

Dorothy, L. N. y Harris, R. (2002). Cómo convivir con hijos adolescentes. Ediciones Urano.

Fergusson, A. (2012). La Lógica disciplinaria y la Emergencia de los paradigmas de la Complejidad y Trandisciplina. Material Mimeografiado. Postdoctoral.

González (2003). Ensayos sobre educación en Valores. Editorial Pax, Librería Carlos Casarman. S.A.

Mckinney, J. (2006). La Educación Procesada. México. Editorial Trillas. Primera Edición.

Ministerio de Educación (1998). Currículo Básico Nacional.

Ministerio del Poder Popular para la Educación (2008). Proyecto de Currículo Bolivariano.

Santana, M. (2008). Educación y Modernización Social. República Dominicana. Educación.

Universidad Pedagógica Experimental Libertador (2005). Curso de Post grado. Didáctica para el aprendizaje en Valores.

Published

2021-06-04

Issue

Section

Artículos Científicos

How to Cite

Méndez Márquez, J. E. (2021). Moral values from a post-modern perspective. Revista Digital De Investigación Y Postgrado, 1(1), 55-76. https://doi.org/10.59654/rk4egc59

Similar Articles

11-20 of 55

You may also start an advanced similarity search for this article.