Motivational strategies for teachers for the planning of recreational didacticsin the physical education
DOI:
https://doi.org/10.59654/40m5fr44Keywords:
Motivational strategies, recreational didactics, physical education, primary education, social integration.Abstract
The following article aims to promote motivational strategies aimed at teachers for the planning of recreational didactics in the area of physical education. The same was determined within the qualitative methodology, relying on a documentary type research, because it studied the mentioned problem from a theoretical point of view, based on a bibliographic design, which was based on a systematic review of web material. The importance of generating innovative strategies for teachers was established as a fundamental means in physical education with the aim of increasing greater student participation from a motivational perspective, helping the teacher to promote the autonomous practice of physical activity. Likewise, it integrally develops their motor skills and abilities, strengthening their psychomotor development, allowing the pleasurable impulse fundamentally in primary school children; therefore, it was recommended to implement the use of innovative strategies in teachers when teaching physical education classes, helping to satisfy the basic psychological needs, giving a broad approach to didactics as a primary tool facilitating the teaching work within the sports area.
Downloads
References
Baquerizo, P. C. M. y Pinto, C. B. O. (2019). Las estrategias motivacionales para mejorar la gestión del conocimiento en los estudiantes de 6° de la Escuela de Educación Básica “Miguel de Letamendi”, Universidad césar Vallejo. https://repositorio.ucv.edu.pe/handle/20.500.12692/39048
Boñón, M. (2017). programa Delaware estrategias didácticas motivacionales para desarrollar actitudes personales positivas en los estudiantes Delaware layomi Nº16001“Ramón castilla y marquesado”. Universidad César Vallejo. https://hdl.handle.net/20.500.12692/18940
Cabell, R. N. B. y Perez, A. N. A. (2020). Estrategias motivacionales para el logro de los aprendizajes. Polo del Conocimiento, 54(6), 978-997. https://www.polodelconocimiento.com/files/journals/1/articles/2194/public/2194-11886-3-PB.pdf
Cusma, F. V. A. (2015). Estrategia motivacional para mejorar el nivel Delaware aprendizaje de los estudiantes de segundo grado de educacion secundaria en el area deHistoria, Geografía yeconomia, I.E. “Inmaculada Concepción”, Tumbes, Año 2014”. [Universidad Pedro RuízGallo]. https://repositorio.unprg.edu.pe/bitstream/handle/20.500.12893/6934/BC-2880%20CUSMA%20FERNANDEZ.pdf?sequence=1&isAllowed=y
David González-Cutre. (2017). Estrategias didácticas y motivacionales en las clases de educación física desde la teoría de la autodeterminación. Universidad Miguel Hernández de Elche. http://rabida.uhu.es/dspace/bitstream/handle/10272/14277/Estrategias.pdf?sequence=2
Estrategias metodológicas para una educación física más activa. https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/prevPromocion/Estrategia/docs/UDA_EXPLICACION.pdf
Educrea. (s.f). Técnicas de enseñanza para mejorar la motivación de los estudiantes. Documento en línea en: https://educrea.cl/tecnicas-de-ensenanza-para-mejorar-la-motivacion-de-losestudiantes/
María Carmen González Torres. Claves para favorecer la motivación de los profesores ante los retos educativos actuales. Universidad de Navarra. https://core.ac.uk/download/pdf/83560487.pdf
Muñoz, G. (2017). Estrategias motivacionales del docente y la convivencia escolar, desdela perspectiva de la gerencia en el aula. Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle. https://alicia.concytec.gob.pe/vufind/Record/UNEI_15133db875f600947694d63ea9b3d9ac
Venderll, G. E. y Vallés, C. A. (2017). Empresa e iniciativa emprendedora. Editorial Síntesis.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Digital de Investigación y Postgrado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.