University experiences based on techno-training
Case: IESIP, a look at knowledge
DOI:
https://doi.org/10.59654/471wvy10Keywords:
university experiences, techno-training, IESIP.Abstract
The world becomes a place where an endless number of actions are generated by humanity, which are developed in life itself, which transform realities from the perception in which the human being is, and the whole ecosystem that involves the present and future of humanity based on information, which translates into knowledge. Similarly, it is essential that the Information and Communication Technology (ICT) generate an impact on all areas of society, so this article aims to show how technotraining changes the actions of the Institute of Higher Studies, Research and Postgraduate (IESIP). From there, techno-training has been the option that has allowed the incorporation of various ways to improve the learning and teaching processes mediated by technology, so that today's generationwill be incorporated into the labour market in the medium term and will be a staff to face the competitive world, full of new challenges that are shown in the course of their university career
Downloads
References
Area, M. y Adell, J. (2021). Tecnologías Digitales y Cambio Educativo. Una Aproximación Crítica. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 19(4), 83-6. https://doi.org/10.15366/reice2021.19.4.005
Asamblea Nacional Constituyente. (2019). Creación y funcionamiento del IESIP. Caracas: Gaceta Oficial Ordinario No. 41.5630 Ordinario. 14 de enero de 2019
Castañeda, L, Salinas, J. y Adell J. (2020) Hacia una visión contemporánea de la Tecnología Educativa. Digital Education, 37, 240-268. https://doi.org/10.1344/der.2020.37.240-268
Cuetos, M., Grijalbo, L., Argüeso, E., Escamilla, V., y Ballesteros, R. (2020). Potencialidades de las TIC y su papel fomentando la creatividad: percepciones del profesorado. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 23(2), 287-306. http://dx.doi.org/10.5944/ried.23.2.26247
De Pablos, J. (2018) Las tecnologías digitales y su impacto en la Universidad. Las nuevas mediaciones. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 21(2). https://doi.org/10.5944/ried.21.2.20733
García, J., García, P. y Espinosa P. (2021) Uso de tecnologías avanzadas para la educación científica. Revista Iberoamericana de Educación, 87(1), 173-194. https://doi.org/10.35362/rie8714591
González, D., Olarte, F. y Corredor, J. (2017). La alfabetización tecnológica: de la informática al desarrollo de competencias tecnológica. Revista Estudios Pedagógicos XLIII(1), 193-212. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100012
Gutiérrez, J., Campozano, Y. y Pisco, P. (2021) Las tecnologías en la nueva normalidad. Serie Científica de la Universidad de las Ciencias Informáticas, 14(4), 258-270. https://publicaciones.uci.cu/index.php/serie/article/view/854
Prendes, M. (2018) La Tecnología Educativa en la Pedagogía del siglo XXI: una visión en 3D. Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa (RIITE) Nº 4, 6-16. http://dx.doi.org/10.6018/riite/2018/335131
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Digital de Investigación y Postgrado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.