Teacher ethics in the Colombian educational context
A transforming pedagogical practice
DOI:
https://doi.org/10.59654/xz567h35Keywords:
Teaching ethics, Colombia, pedagogical practice.Abstract
The expression is one of the trends that occur in reality, therefore, it is taken into account. The following article analyzes the teacher's ethics in the Colombian educational context from a transformative pedagogical practice. It should be noted that the teaching discourse in its praxis has ethical implications apart from contributing to the training and development of student skills. The integral formation of the individual demands that the values are implicit in the educational praxis of the teacher and undoubtedly that the family and the context contribute to this.
Downloads
References
Bourdieu, P. (1985). ¿Qué significa hablar? Economía de los intercambios lingüísticos. Editorial Akal.
Bourdieu, P. y Passeron, J. C. (1964). Los herederos. Los estudiantes y la cultura. https://socioeducacion.files.wordpress.com/2011/05/bourdieu-pierr-los-herederos.pdf.
Camps, V. (1993). Los valores de la educación. Editorial Alauda.
Castro-Gómez, S. (1999). Teoría tradicional y teoría crítica de la cultura. En Castro-Gómez, S. (Ed.). La reconstrucción de las ciencias sociales en América Latina. Editorial Ceja.
Cortina, A. & Martínez, E. (2001). Ética. Editorial Akal.
Freire, P. (2005). Pedagogía del oprimido. (2 ed.). Siglo XXI Editores.
Gadotti, M. (1998). História das idéias pedagógicas. Ática.
Gimeno, J. y Pérez, A. (2008). La enseñanza: su teoría y su práctica. (6ª. ed.). Editorial Morata.
Habermas, J. (1981). Teoría de la Acción Comunicativa. Editorial Taurus.
Meumann, E. (1960). Pedagogía experimental. Editorial Losada.
Pozo, J., Scheuer, N., Pérez, M., Mateos, M., Martín, E. y De la Cruz, M. (2006). Nuevas formas de pensar la enseñanza y el aprendizaje. Las concepciones de profesores y alumnos. Editorial Grao.
Prieto F. L. B. (1985). Principios generales de la educación. Ediciones Monte Ávila.
Suárez, J., Martínez, J., Mejía, D. y Acuña, E. (2016). Ética y práctica docente. Fundación Promigas. Editorial Universidad del Norte
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Digital de Investigación y Postgrado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.