University experiences based on techno-training

Case: IESIP, a look at knowledge

Authors

  • Pascual Moreno Fernández Docente Agregado. Universidad de los Andes. Área Salud y Recreación del Departemento de Básica Integral.. San Cristóbal - Venezuela. Author https://orcid.org/0000-0002-5906-0134

DOI:

https://doi.org/10.59654/471wvy10

Keywords:

university experiences, techno-training, IESIP.

Abstract

The world becomes a place where an endless number of actions are generated by humanity, which are developed in life itself, which transform realities from the perception in which the human being is, and the whole ecosystem that involves the present and future of humanity based on information, which translates into knowledge. Similarly, it is essential that the Information and Communication Technology (ICT) generate an impact on all areas of society, so this article aims to show how technotraining changes the actions of the Institute of Higher Studies, Research and Postgraduate (IESIP). From there, techno-training has been the option that has allowed the incorporation of various ways to improve the learning and teaching processes mediated by technology, so that today's generationwill be incorporated into the labour market in the medium term and will be a staff to face the competitive world, full of new challenges that are shown in the course of their university career

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Pascual Moreno Fernández, Docente Agregado. Universidad de los Andes. Área Salud y Recreación del Departemento de Básica Integral.. San Cristóbal - Venezuela.

    Doctorado en Calidad y Reforma Educativa en la Universidad Rovira i Virgili de Tarragona- España. Post-doctorado Educación Latinoamericana RIEAC-UPEL. Magister en Enseñanza de la Educación Física UPEL. Profesor en Educación Integral Mención Educación Física y Recreación Universidad Pedagógica Experimental Libertador (UPEL). Email: pascualmoreno@ula.ve

References

Area, M. y Adell, J. (2021). Tecnologías Digitales y Cambio Educativo. Una Aproximación Crítica. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 19(4), 83-6. https://doi.org/10.15366/reice2021.19.4.005

Asamblea Nacional Constituyente. (2019). Creación y funcionamiento del IESIP. Caracas: Gaceta Oficial Ordinario No. 41.5630 Ordinario. 14 de enero de 2019

Castañeda, L, Salinas, J. y Adell J. (2020) Hacia una visión contemporánea de la Tecnología Educativa. Digital Education, 37, 240-268. https://doi.org/10.1344/der.2020.37.240-268

Cuetos, M., Grijalbo, L., Argüeso, E., Escamilla, V., y Ballesteros, R. (2020). Potencialidades de las TIC y su papel fomentando la creatividad: percepciones del profesorado. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 23(2), 287-306. http://dx.doi.org/10.5944/ried.23.2.26247

De Pablos, J. (2018) Las tecnologías digitales y su impacto en la Universidad. Las nuevas mediaciones. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 21(2). https://doi.org/10.5944/ried.21.2.20733

García, J., García, P. y Espinosa P. (2021) Uso de tecnologías avanzadas para la educación científica. Revista Iberoamericana de Educación, 87(1), 173-194. https://doi.org/10.35362/rie8714591

González, D., Olarte, F. y Corredor, J. (2017). La alfabetización tecnológica: de la informática al desarrollo de competencias tecnológica. Revista Estudios Pedagógicos XLIII(1), 193-212. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000100012

Gutiérrez, J., Campozano, Y. y Pisco, P. (2021) Las tecnologías en la nueva normalidad. Serie Científica de la Universidad de las Ciencias Informáticas, 14(4), 258-270. https://publicaciones.uci.cu/index.php/serie/article/view/854

Prendes, M. (2018) La Tecnología Educativa en la Pedagogía del siglo XXI: una visión en 3D. Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa (RIITE) Nº 4, 6-16. http://dx.doi.org/10.6018/riite/2018/335131

Published

2022-07-01

Issue

Section

Artículos De Revisi´ón

How to Cite

Moreno Fernández, P. . (2022). University experiences based on techno-training: Case: IESIP, a look at knowledge. Revista Digital De Investigación Y Postgrado, 3(6), 93-101. https://doi.org/10.59654/471wvy10

Similar Articles

31-40 of 58

You may also start an advanced similarity search for this article.